Blovice - autobusové nádraží Sýkorova ulice
Blovice - autobusové nádraží Sýkorova ulice
Název projektu: Blovice - autobusové nádraží Sýkorova ulice
Registrační číslo: CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_038/0008265
Hlavním cílem projektu je zlepšení stávajícího nevyhovujícího stavu infrastruktury autobusové zastávky Blovice,žel.st. a komplexní řešení prostoru přednádraží jako budoucího centra kombinované mobility města - přestupního terminálu Blovice - autobusové nádraží Sýkorova ulice.
Cíle projektu - stavební výstupy jsou následující: přestupní terminál Blovice kategorie stanice, resp. přestupní uzel regionálního významu s malým objemem dopravy. Součástí projektu jsou parkovací systémy P+R a K+R s celkovou kapacitou 85 parkovacích míst a parkovací systém B+R s 28 parkovacími místy pro jízdní kola.
Realizace projektu přestupního terminálu by měla přispět k dosažení následujících dílčích cílů:
- posílit přepravní výkony veřejné dopravy: zvýšením počtu přestupujících cestujících ve vazbě na vlaky rychlé regionální dopravy dojde k nadproporcionámímu nárůstu přepravních výkonů díky přepravě přestupujících cestujících na delší vzdálenost
- snížit zátěže plynoucí z IAD: každý převedený uživatel IAD do systému veřejné dopravy pravidelně dojíždějící do zaměstnání do Plzně může představovat roční úsporu až 1,5 t emisí CO2, pokud ke své cestě využije výhradně veřejnou dopravu, popř. systém kombinované mobility B+R
- zajistit potřeby specifických skupin obyvatel v dopravě: infrastruktura terminálu přátelská k osobám se sníženou schopností pohybu
- zajistit bezpečnost a bezbariérovost dopravy v zájmu zvýšení podílu udržitelných forem dopravy: bezbariérovým řešením infrastruktury využívané přestupujícími cestujícími a usměrněním proudů cestujících
- zajistit dopravní dostupnost práce, služeb a vzdělání: přestupní terminál bude využíván linkami veřejné dopravy (veřejné linkové, regionální a rychlé regionální železniční osobní dopravy), které jsou vedeny do hlavních cílů pravidelné dojížďky do zaměstnání a do škol
- využít potenciál nemotorové dopravy k mobilitě pracovních sil: realizací systému B+R s 28 parkovacími místy pro střednědobé odstavení jízdních kol ve formě stojanů na kola