Zřízení exteriérové environmentální učebny ZŠ Blovice
Název projektu : Zřízení exteriérové environmentální učebny ZŠ Blovice
Registrační číslo: CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_075/0017187
Projekt „Zřízení exteriérové environmentální učebny ZŠ Blovice“ je spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu
Předmětem projektu je stavba zahradního altánu / učebny pro environmentální výuku Základní školy a Gymnázia Blovice. Stavba se nachází na zahradě v areálu školy. Zároveň bude zřízena přípojka vody a elektřiny do altánu a bude řešena dešťová kanalizace nadzemní jímkou s bezpečnostním přepadem.
Hlavním cílem projektu je zkvalitnění dostupnosti přírodovědného, technického a řemeslného vzdělávání.
Specifické cíle:
1. Zkvalitnění infrastruktury pro vzdělávání -environmentální učebna, člověk a svět práce - cvičná kuchyně na ZŠ
2. Zkvalitnění výuky odborných předmětů na ZŠ Blovice - integrací do výuky dojde ke zvýšení efektivity vzdělávání, zvýšení praktických kompetencí žáků
3. Zkvalitnění naplňování výstupů ŠVP - s moderním vybavení je efektivita naplnění výstupů ŠVP ZŠ Blovice výrazně vyšší
4. Zvýšení konkurenceschopnosti žáků ZŠ Blovice - naplněním projektu dojde ke zvýšení řady kompetencí žáků ZŠ Blovice, zvýší se tak jejich úspěšnost v soutěžích vyhlášených MŠMT, při přijímání a studiu na vyšších stupních primárního vzdělávání a potažmo (nepřímo a potenciálně) jejich úspěch na trhu práce.
5. Stabilizace vzdělávací soustavy ORP Blovice - moderní silná ZŠ s odpovídajícím vybavením může konkurovat vzdálenějším a lépe vybaveným SŠ v Plzni, míněn je předčasný odchod žáků ZŠ na osmiletá gymnázia. Udržení žáků v oblasti zamezí předčasné migraci vzdělanostního potenciálu a jeho integraci do velkých sídel v rámci Plzeňského kraje
Projekt řeší inovaci (zkvalitnění) vzdělávání na této ZŠ. Cílem je zkvalitnění výuky v odborných učebnách. Město Blovice jako zřizovatel ŽS Blovice investuje poměrně značné prostředky do rozvoje vzdělávání a zabezpečení kvalitního zázemí. Připravovaná investice je tak dalším logickým krokem k zajištění moderního vzdělávacího prostředí. Prostor venkovní učebny umožní vzdělávací rozvoj žáků při pobytu na čerstvém vzduchu.
Venkovní učebna zajistí výuku podobnou režimu v běžné třídě, ale také provozování volnočasových aktivit školní družiny, školních kroužků a akcí pořádaných školou. Díky technické vybavenosti lze propojit moderní inovativní vzdělávání s přírodou, a to v oblasti všech předmětů v rámci průřezového tématu environmentální výchova. Stěžejní vzdělávací oblastí je přírodopis a pěstitelské práce. A to především v budování vztahu k přírodě, prohlubování poznatků o přírodních jevech, vnímání pestrosti přírodní říše. Venkovní učebna přináší žákům daleko větší možnosti prožitkového učení a rovněž propojení všech vzdělávacích oblastí do integrovaných celků.