rozšířené vyhledávání
Blovice

Spotřebitelský ombudsman

Nová služba pro spotřebitele na živnostenských úřadech

Spotřebitelský ombudsman

Na všech živnostenských úřadech byl nově spuštěn institut tzv. „spotřebitelský ombudsman“ s cílem napomoci spotřebitelům, zejména seniorům, poškozeným praktikami některých prodejců při uzavírání smluv, například v rámci hromadně organizovaných předváděcích nebo prodejních akcí mimo provozovny.

Jedná se o systém, který má prostřednictvím kontaktních míst na živnostenských úřadech  ve spolupráci s nevládními neziskovými organizacemi (NNO) umožnit oklamaným spotřebitelům, především seniorům, rychle řešit problém s nepoctivým prodejcem a efektivně se domoci svých spotřebitelských práv.

Systém spotřebitelského ombudsmana se zavádí za účelem pomoci spotřebitelům poškozeným při prodeji zboží během hromadně organizovaných prodejních nebo nabídkových akcí, kdy může být prodáváno předražené zboží za použití nekalých obchodních praktik. Týká se též problému, kdy spotřebitel současně s uzavřením kupní smlouvy uzavřel i smlouvu o spotřebitelském úvěru (např. tehdy, kdy spotřebitel nemá dostatek finančních prostředků na koupi nabízeného zboží). Živnostenský úřad bude v systému působit jako prostředník mezi oklamaným spotřebitelem a NNO.

Spotřebitel se může obrátit na některý z živnostenských úřadů, kde s ním bude vyplněn jednoduchý spotřebitelský záznam. NNO, které budou na žádost spotřebitele odeslány podklady,  pak bude spotřebiteli nápomocna při jednání s prodejcem a poradí při řešení záležitosti dohodou nebo pomůže odstoupit od smlouvy, případně nabídne spotřebiteli možnost zastupovat jej při mimosoudním řešení sporů. Velmi důležité je řešit problém (s nevýhodně uzavřenou kupní smlouvou) bez zbytečného odkladu – neprodleně, z důvodu 14 denní lhůty dle § 57 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, kdy je možné odstoupit od spotřebitelské smlouvy uzavřené mimo provozovny obvyklé k podnikání dodavatele.

Bližší informace získáte na Obecním živnostenském úřadu Blovice na telefonních číslech 371 516 131, 371 516 170, 371 516 139 nebo naleznete na:

www.mpo.cz/cz/ochrana-spotrebitele/spotrebitelsky-ombudsman/

Kontakt na NNO:

Západočeské sdružení obrany spotřebitelů, o.s., Majerova 4, 301 00 Plzeň, tel.: 721 950 431, 721 950 432, e-mail: poradna@spotrebitele.org , webové stránky: www.spotrebitele.org, provozní doba poradny: PO a ČT 15.00 - 17.00 hod.

Seznam dalších sdružení na ochranu spotřebitelů naleznete též na:  

http://www.mpo.cz/dokument141064.html

 

 

 

 

 

 

Datum vložení: 11. 6. 2013 0:00
Datum poslední aktualizace: 21. 3. 2017 5:19

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1
4
2
4
3
4
4
4
5
5
6
5
7
5
8
4
9
4
10
4
11
6
12
4
13
4
14
4
15
3
16
3
17
4
18
3
19
3
20
3
21
4
22
6
23
6
24
6
25
6
26
5
27
6
28
6
29
5
30
8
1
5
2
4
3
5
4
5
5
4